luni, 11 mai 2015

Vrei sa fii prietenul meu? (Cartea Copiilor)

   

     Avem deja o traditie ca la fiecare sarbatoare importanta sau aniversare copiii sa primeasca, pe langa alte cadouri, cel putin o carte. Avem o multime de carti si un wishlist impresionant care se mareste cu noi aparitii editoriale, iar eu urmaresc constant reducerile marilor librarii online pentru a achizitiona cartile la preturi bune, etc. 

     Pastele abia a trecut si bineinteles ne-am marit colectia cu cateva carticele de la Cartea Copiilor pe care le doream demult pentru pitica si cu cateva carti de la editura Usborne.

     Prima carte despre care as vrea sa povestesc este "Vrei sa fii prietenul meu?" de la editura Cartea Copiilor. Imi plac toate, dar absolut toate cartile acestei edituri si voi incerca sa achizitionez cat mai multe. Am inceput cu cele cartonate in totalitate, celebrele carti ale lui Eric Carle, pe care A. le adora. Am inceput cu Omida mancacioasa care este deja tocita pe la colturi de cat a fost rasfoita. O are de la 7-8 luni si pot spune ca a fost cartea cartilor pentru ea, chiar si petrecerea de 1 an a avut ca tema simpatica omiduta (am povestit aici).

      "Vrei sa fii prietenul meu?" este integral cartonata si are un format de 18x13cm, perfecta pentru manutele mici ale copiilor. Este mai groasa decat omiduta, are 28 de pagini, iar povestea este adorabila. Un soricel se simtea singur si a plecat in cautarea unui prieten, iar in aventura sa intalneste multe animale foarte diferite ca dimensiune si personalitate: un cal care-l ignora total, un crocodil, un leu plictisit, un hipopotam, o foca, o maimuta, un paun mandru tare de coada lui, o vulpe care l-ar fi vrut pe soricel drept pranz, un cangur care are deja un puiut pe care-l poarta in marsupiu si nu mai are loc si pentru soricel si o girafa mult prea inalta pentru el.





     Totusi, tristetea soricelului se risipeste cand intalneste un alt soricel cenusiu care accepta cu drag sa fie prietenul lui, il invita la el acasa si astfel "cei doi soricei au locuit impreuna in liniste si nu le-a fost niciodata frica de...sarpele cel luuuung si verde!".


     

     Cartea, la fel ca toate cartile lui Eric Carle, este menita sa-i invete pe copii lucruri noi, iar aceasta este un prilej pentru a invata animalele. Fiecare pagina are o coada de animal si copilul poate incerca sa ghiceasca a carui animal este, iar atunci cand se da pagina apare intregul animal si vede daca a ghicit.


    Pentru copilasii un pic mai mari se pot initia diverse activitati, se gasesc pe net o multime de idei. Mie personal mi-a placut mult sceneta bazata pe tema cartii pe care a realizat-o Camelia de la Mic atelier de creatie si pe care am de gand sa o fac si eu pentru A. Are un tutorial foarte detaliat si va iesi o activitate foarte frumoasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...