joi, 12 martie 2015

Budinca cu orez si mere

     

     O perioada am avut-o pe pitica cu probleme la burtica si mi-a ramas mult orez fiert de la mucilagiu. Si laptele era facut cu apa fiarta cu orez asa ca va dati seama cat se stransese, dar parca nu-mi venea sa-l arunc. Asa ca am rezolvat problema cu o budinca de orez si mere.

     Ingredientele sunt:

 - 100 g orez
 - 3 mere mari
 - 1 pahar zahar brun (eu nu am avut si am pus simplu)
 - 3 oua
 - ulei pentru uns tava
 - 2-3 linguri de faina
 - 50 g unt
 - esenta de vanilie

Mod de preparare:

 - am spalat merele foarte bine si le-am taiat felii subtiri

 - am uns tava cu ulei si pe margini si am aranjat feliile de mar pe care le-am acoperit cu putin zahar (3-4 linguri)



 - am pus merele la cuptor pentru aprox. 30 de minute, se vor carameliza foarte frumos

 - intre orezul la fiert in apa (o masura orez la 4 masuri apa), iar cand s-a fiert l-am clatit cu apa rece

 - am amestecat intr-un castron untul cu restul de zahar, am adaugat ouale pe rand, esenta si faina

 - peste mere am pus orezul si apoi am turnat amestecul de oua si faina



 - budinca merge la cuptor pentru aprox. o jumatate de ora (orezul se va rumeni usor)

 - se lasa la racit si apoi se rastoarna pe o farfurie astfel incat merele caramelizate sa fie deasupra. Este posibil ca merele sa nu se desprinda chiar toate, dar se pot lua usor si aranja pe budinca :)

     Este delicioasa atat calda, cat si rece, usoara si pe placul intregii familii.

     Pofta buna!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...