marți, 3 februarie 2015

Sistemul solar - ziua 5 (Pamantul)


      Imediat ce timpul ne-a permis am continuat sa descoperim planetele Sistemului Solar, iar ziua a 5-a a fost dedicata planetei noastre, Pamantul.

     Am inceput activitatile zilei prin repetarea unor notiuni invatate in zilele precedente pentru o buna insusire a acestora. Nu vreau sa retina detalii complicate, ci doar informatiile adaptate varstei lui.

     Despre planeta noastra iubita am citit mult, ne-am uitat la multe poze de pe net cu Pamantul in toate ipostazele, dar am si craft-uit. Astfel, activitatile dedicate planetei Pamant pe care le-am facut noi sunt:

1. Am citit despre Pamant de aici si de aici si am incercat sa raspundem la intrebari. Din multitudinea de informatii am selecat cateva potrivite varstei pe care incercam sa le retinem:

 - planeta Pamant se mai numeste si Terra
 - este a 3-a planeta de la Soare, dupa Mercur si Venus (repetam mereu asta pentru ca la sfarsit sa stie ordinea planetelor)
 - este singura planeta din Sistemul Solar care adaposteste viata (are apa pe suprafata ei)
 - orbiteaza Soarele in 365 de zile
 - se afla la 150 de milioane km distanta fata de Soare

2. Am terminat de pictat planetele Venus si Pamant pentru Sistemul nostru solar pe care le-am inceput in ziua dedicata planetei Venus.




3. Am gasit un aici un craft despre Soare, Pamant si Luna care l-a ajutat mult pe Radu sa inteleaga cum si care se invarte si in jurul cui. Am vazut mai demult un reportaj la televizor in care oameni de pe strada erau intrebati daca Pamantul se invarte in jurul Soarelui sau invers. Am ramas uimita sa vad cati oameni cred ca Soarele se invarte in jururl Pamantului, asa ca incerc sa-i fixez foarte bine lui Radu in cap ca se intampla exact invers. Si ce poate fi mai potrivit pentru ca un copil sa retina asta decat un joc.


Materialele necesare:


 - un carton alb mai tare (eu am avut o cutie de bomboane)
 - o farfurie de carton
 - creioane (am avut cerate pentru ca era lucioasa farfuria si nu am reusit cu altele)
 - foarfeca
 - 2 capse (din acelea de se pun la blugi) de la care am folosit piciorusele pentru a uni piesele intre ele, dar sa se poata si roti in acelasi timp.

Etape:

 - Raducu a colorat farfuria cu galben pentru ca este Soarele



 - Eu am trasat conturul Pamantului si Lunii, dar si al bratelor pe carton, iar Raducu le-a decupat



 - A mai avut de colorat Pamantul si Luna


 - Am asamblat jucaria: am unit Pamantul cu Soarele si apoi Luna cu Pamantul.


Nu cred ca exista o activitate mai simpla pentru copii prin care sa inteleaga rotirea Pamantului in jurul Soarelui (in 365 de zile) si rotirea Lunii in jurul Pamantului (in 27 de zile).

4. In ultima parte a zilei Raducu a facut un craft foarte simplu si care i-a placut mult. Nu am vrut sa-l obosesc, eu i l-am aratat pe Pinterest si l-am intrebat daca ar vrea sa-l faca si chiar a insistat. 


Materialele necesare:
 - o farfurie de carton
 - tempera albastra
 - hartie verde
 - foarfeca
 - pensula


Etape:

 - Raducu a colorat cu tempera albastra farfuria


 - A decupat bucatele de hartie verde pe care le-a lipit pe farfurie incercand cat de cat sa dea forma unor continente asa cum le vedea in poza.



Foarte simplu si de efect.

 Am mai citit 10 informatii din carticica Planete si stele - Pixi stie-tot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...