duminică, 11 ianuarie 2015

Cum plantele absorb apa - experiment

    

     Zilele trecute cand eram la cumparaturi mi-a sarit in ochi un manunchi de salata chinezeasca la reducere si mi-am amintit de un experiment vazut pe internet si pe care vroiam sa-l testez cu Raducu. Am luat-o si abia asteptam sa experimentam, mai ales ca Radu era foarte curios de ce experiment o sa facem noi cu o varza :).

     S-a nimerit sa am acasa si niste flori albe (nu stiu cum se numesc, nu ma prea omor dupa flori) asa ca facem si cu ele experimentul.

     Materiale:
 - pahare mai mari pentru frunzele de varza si mai mici pentru flori
 - colorant alimentar
 - apa
 - varza chinezeasca (chinese cabbage) neaparat. Am incercat cu varza normala si nu a mers.
 - flori albe

     Raducu s-a ocupat cu pusul apei in pahare.

     Am pus culori diferite in pahare si cate o frunza de varza in paharele inalte si cate o floricica in paharele mici. O frunza am taiat-o pe jumatate, dar nu de tot, si am bagat-o in 2 pahare cu culori diferite. 


     Inca din prima jumatate de ora se vedea putin apa colorata prin nervurile frunzelor, iar florile aveau petalele putin colorate.


     A doua zi frunzele si florile aratau asa:







3 comentarii:

  1. Imi place activitatea voastra.Te rog daca vrei sa-mi spui ce colorant ai folosit,am incercat si noi sa facem un experimet,dar nu ne-a iesit,am folosit colorant pentru oua.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am avut niste colorant praf Wilton cumparat de aici: http://www.lumeabasmelor.ro/index.php/coloranti-alimentari/coloranti-alimentari-pudra.html. Am mai folosit pt acelasi experiment si rosu/albastru/galben lichid, din acela ieftin care se gaseste la raionul de mirodenii la 1 leu sticluta. Varza s-a colorat in rosu si albastru, dar nu in culori asa intense, iar cea galbena nu a iesit deloc

    RăspundețiȘtergere
  3. Da,lichid am folosit si noi si am fost tare dezamagite de rezultat,o sa incercam cu acest coloranti sub forma de pudra,Merci.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...