joi, 4 decembrie 2014

Mos Craciun din aluat (salt dough)

    Am in minte de cateva zile un Mos Craciun din aluat (salt dough) pe care l-am vazut pe Pinterest. Nu era in Calendarul de Advent, dar am zis ca merita sa-l faca asa pentru mine, activitatea mea si numai a mea :). 

     Pe la ora 18 una bucata copil insotit de ta-su au plecat la inot, iar eu am ramas cu pitica sa ne distram impreuna. Am zis ca n-ar strica sa-si bage un pic manutele in aluat asa ca m-am apucat de combinat ingredientele. Am folosit masurile lor (cup) si nu am mai masurat in grame exacte cantitatile mai ales ca pitica se tinea strans de picioarele mele prin bucatarie. Mi-am achizitionat special un set de masuri din plastic de la un magazin chinezesc, in jur de 6 lei am dat pe el, tocmai pentru a scapa de corvoada cantarului cand era vorba de masurile straine. Arata cam asa:


    Astea fiind spuse va prezint ingredientele:
 - 1/2 cup sare
 - 1/2 faina obisnuita
 - 1/4 cup apa scrie in reteta, dar nu a intrat toata, trebuie pusa jumatate si apoi adaugat dupa ochi

    Pe langa ingredientele aluatului mai aveti nevoie de:
 - vopsele acrilice
 - pensule
 - lac pe baza de apa pentru sigilare (optional).

     Aceste ingrediente le-am amestecat pana s-a legat aluatul.


    Am intins o foaie de 1 cm inaltime, am decupat conturul mainii (lasand o margine de 1 cm) si mi-am pus amprenta apasand usor. Trebuie sa se vada bine urmele degetelor si podul palmei. Cu un pai am dat o gaura pentru a putea fi agatat.


     Din restul de aluat am facut un bradut cu degetelele Anamariei drept globulete si niste stelute.


     Le-am pus in tava pe hartie de copt si le-am bagat in cuptorul incins la 100 de grade pentru aprox 3 ore.
     
     Am incercat sa dau stingerea in casa cat mai devreme si culmea, am si reusit :)). La ora 21 toata lumea era in pat in afara de mine care abia asteptam sa-mi decorez operele de arta :).

     Mi-am pregatit mediul de lucru (pensule si vopsele acrilice), niste colinde in surdina si relax and paint :). 


Imi place enorm sa pictez, chiar daca nu am talent, ma relaxeaza la maxim. Au iesit cam asa:






     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...