joi, 27 noiembrie 2014

Povestea dintisorilor de lapte

   

     Am pierdut deja doi dintisori, unul in luna iunie si altul acum cateva zile, dar nu am apucat sa povestesc despre experienta noastra. Totusi, nu puteam trece neobservata aceasta etapa din viata baiatului meu si am incercat sa-i induc putina magie ca sa treaca mai usor peste pierderea primilor lui dintisori. Mi-a placut foarte mult cum au marcat experienta mamica Camelia si fetita ei M. pe blogul Mic atelier de creatie.

     Inca de cand mi-a spus Raducu ca i se misca un dintisor am inceput sa ma documentez. Internetul este plin de idei care mai de care mai frumoase, cu zane si usite magice, cu dintisori din fetru (poate o sa reusesc sa fac si eu unul), cutiute pentru dintisori, etc. Raducu este baietel si nu am insistat foarte mult pe aceste detalii, dar cand va veni randul Anamariei...zanelor..pregatiti-va!!! :))).

     Pentru Raducu am avut grija sa cumpar cartea Zana dintisorului, text si ilustratii ale autoarei Shirley Barber despre care am povestit aici.


     Apoi m-am apucat de treaba, am cautat o cutiuta pentru dintisor si l-am pregatit pentru zana:


     Inspirandu-ma de pe internet si din carte am conceput o scrisorica de la Zana Dintisorului pentru Raducu:


     Pe langa scrisorica am mai pregatit si un grafic al dintisorilor in care inregistram fiecare dinte pe care l-a pierdut si "fisa dintisorului" in care povestim putin cum s-a intamplat "minunea". Acestea se regasesc intr-un document powerpoint care poate fi descarcat si editat de aici.


     Primul dintisor i-a cazut foarte repede, in doar 2 zile. Mergeam cu masina, iar al meu copil isi misca de zor dintisorul. Am pus o frana si Raducu a ramas cu dintisorul in mana :). Cand mi l-a aratat nu-mi venea sa cred, agitatie mare, incadreaza-te pe banda sa opresti masina, cauta servetele, etc, iar al meu copil nu se mai oprea admirandu-si dintisorul "uite mami ce mic e", "mami nu m-a durut deloc", "mami il pastrez bine pana diseara sa-l dau zanei", etc. Pur si simplu nu se oprea din vorbit. Era foarte fericit ca-i cazuse primul dintisor :).
     La al 2-lea dintisor nu a fost la fel de simplu. A necesitat intervenia dentisului pentru ca-i crescuse deja dintisorul de schimb, iar cel de lapte nu cazuse. Oricum, faptul ca a fost deja in 2 vizite la dentist (o data cu mami si o data cu doamna de la gradi) era familiarizat cu cabinetul si nu avea pic de frica. Stia deja ce trebuie sa faca, unde sa se aseze, unde sa scuipe, etc. Ma bucur foarte mult ca am reusit sa-l duc la dentist inainte de a avea practic nevoie de ajutorul lui, intr-o vizita placuta si educativa. Dentistul a scos dintisorul fara durere si l-am predat seara zanei :).

     In ambele cazuri, dimineata, Raducu a gasit pe masa scrisorica de la Zana Dintisoruluisi si o moneda de 50 de bani nou-nouta in locul dintisorului.



     Va urez o pierdere cat mai lina a dintisorilor, fara evenimente traumatizante si dureroase!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...