luni, 27 octombrie 2014

Topoganul cu mingi

     

    Am facut multe activitati si jucarii cu/pentru copii, dar foarte multe nu le-am postat din lipsa de timp. Asa este si acest topogan pentru mingi cu care ai mei copii s-au jucat in vara care tocmai a trecut.

     Materiale necesare:
     - tuburi de la prosoape de hartie/hartie igienica
     - banda adeziva
     - foarfeca

     Topoganul poate avea multe trasee, poate fi mai lung sau mai scurt, totul depinde de imaginatia fiecaruia, materialele disponibile si spatiul de amenajare.

     Cand m-am decis sa fac topoganul, ai mei copii erau pe langa mine, asa ca am ales sa fac varianta cea mai simpla si rapida. Daca era si tatal lor acasa probabil ar fi iesit ceva mai elaborat (este mai priceput la asemenea constructii), dar copiii s-au bucurat si cu ce am facut eu si s-au jucat cateva zile bune. A mai necesitat reparatii minore, dar a rezistat eroic, mai ales cand Ana se ridica cateodata in picioare tinandu-se de el :)).

     Tot ce a trebuit sa fac a fost sa lipesc cu scotch rolele pe dulap si sa le aranjez astfel incat mingea sa aiba un traseu lin, sa nu prinda viteza prea mare si sa sara de pe "circuit", am lipit, testat si dezlipit de cateva ori, dar totul a durat maxim o jumatate de ora. Putin zic eu pentru timpul liber pe care l-am castigat cand copiii mei erau captivati de jucarie.

    Bineinteles, am avut in vedere si beneficiile acestei jucarii:
 - dezvoltarea motricitatii fine (Raducu m-a ajutat sa lipesc)
 - coordonare mana-ochi (Ana trebuia sa se concentreze unde sa puna mingea), dar si urmarire cu privirea
- am vorbit cu Radu despre viteza atunci cand am montat topoganul si aranjam tuburile (in functie de pozitia tubului mingea prindea o viteza mai mare sau mai mica)
 - i-am pomenit lui Radu pentru prima data despre gravitatie, asa in joaca, de faptul ca mingea cade repede pe pamant pentru ca exista o forta care o atrage, etc...





     (Radu 5 ani si 9 luni, Anamaria 13 luni)


     


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...