marți, 29 iulie 2014

Primul nostru Sensory Bin: la plaja

     Acum 2-3 luni am fost la plimbare pe malul marii pregatita cu o cutie pentru nisip si scoici.

     Am gasit un nisip foarte fin si curat, potrivit pentru viitoarele Sensory Bins. Ce sunt de fapt acestea? Sunt niste cutii mai mari umplute cu un mediu (nisip, orez colorat, fasole, apa, bile hidrofile) si diverse materiale (jucarii, linguri, pahare pentru a fi folosite la turnat, sortat etc). Pot fi simple folosind doar un mediu si niste linguri si pahare sau pot fi folosite diferite teme. Internetul abunda de idei, doar trebuie sa dati o cautare pe google. 

     O selectie de 200 de Sensory Bins puteti gasi aici. Este imposibil sa nu gasiti ceva care sa vi se potriveasca.

     Primul nostru Sensory Bin a avut ca tema plaja, asta pentru ca Anamaria nu apucase sa mearga inca, din cauza unei raceli. Intre timp a ajuns si la plaja si a avut parte de mult mai mult nisip decat ii pregatise mami in cutie:)).

     Raducu fusese deja de mai multe ori la plaja, dar nu a lipsit de la aceasta joaca. I-a placut la fel de mult ca Anamariei, daca nu mai mult :)). El nu a avut parte de asa distractie in casa cand era de varsta Anamariei pentru ca mami nu era asa informata :)).

     Am pus nisipul intr-o cutie mare, am adaugat niste scoici, lopatica, grebla, lingurita de plastic, o cescuta si un pahar pentru transfer. Pe jos NEAPARAT trebuie ceva foarte mare. Eu am cumparat special pentru aceste activitati o perdea de dus care se curata foarte usor.


     Este o activitate "murdara", dar foarte frumoasa, distractiva si nu in ultimul rand, educativa. Cand s-au plictisit copiii au intrat la dus, apoi eu am strans perdeaua si totul a fost ok. Radu ar fi vrut sa-i las cutia in camera sa se joace mai tarziu :)). Nici nu vreau sa-mi imaginez ce s-ar intampla cu tot nisipul ala fara supravegherea mea :)).

     Pentru Anamaria a fost o joaca interesanta. Este mare fan al jocurilor senzoriale, ii place sa pipaie, sa simta in mana tot felul de texturi, sa le studieze (la masa nu rateaza nici un fel :))). Pana acum nu am putut sa-i fac nici un fel de Sensory Bin pentru ca era "gustatoarea sefa" si mi-a fost frica. Si acum mai vrea sa mai bage in gurita, dar am stat langa ea si cand ducea mana la gurita i-o indepartam bland si ii distrageam atentia cu altceva. A incercat de cateva ori, dar s-a lasat pagubasa cand a vazut ca mami nu o lasa.




     Radu a invatat-o sa puna nisip cu lopatica in ceasca, sa toarne nisip cu lopatica, cu paharul, urmarea fascinata cum se scurgea nisipul printre degetele.




     Pozele nu sunt foarte reusite pentru ca erau intr-o continua miscare :).

   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...