marți, 28 ianuarie 2014

Experimente cu bicarbonat

       În căutările mele pe net după idei de activităţi pe care să le fac împreună cu Radu am dat peste acest blog unde am găsit o sursă de inspiraţie pentru multe activităţi viitoare. De exemplu, un experiment haios cu oţet şi bicarbonat l-a ţinut pe Radu ocupat aproape o oră.
          Este un experiment ştiinţific în care le putem explica copiilor, pe înţelesul lor, despre reacţii chimice, dar şi o modalitate de a exersa motricitatea fină.
        Am folosit următoarele materiale:
         - bicarbonat
         - o pipetă
         - coloranţi alimentari
        - o formă de aluminiu pentru brioşe sau ceva asemănător (eu am avut ceva de plastic, nu-mi amintesc de la ce, păstrat pentru "poate o să-mi trebuiască la ceva" :)). Se pare că mi-a trebuit :) )
          - un păhărel cu oţet


        Pasul 1: am pus bicarbonat în forme (cam 1/4 din fiecare formă)


       Pasul 2: i-am dat lui Radu o pipetă şi l-am rugat să pună câteva picături de colorant alimentar în fiecare formă (noi am lucrat cu 4 forme pentru că am avut doar 4 culori)


       Pasul 3: i-am dat oţetul şi pipeta şi l-am lăsat să experimenteze. A pus picături de oţet în toate formele şi era încântat de bulele care se făceau şi de sfârâitul care se auzea de fiecare dată când punea oţet.
"Uite mami! Erupe vulcanul!" 
        I-am explicat ca este o reacţie chimică între bicarbonat şi oţet, l-am pus să repete aceste cuvinte ca să fiu sigură că a înţeles şi toată ziua le-a tot repetat. Probabil că îi plăcea cum sună :).




        L-am lăsat apoi singur să se joace şi bineînţeles că a trebuit să-i mai umplu de două ori paharelul cu oţet.
      A fost foarte încântat de experiment şi vrea să-l mai facem. O să-l mai facem probabil, dar eu mă gândesc la alte experimente deja.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...